Introduction to Bitcoin and the blockchain technology

Giovedi 16 Giugno 2016

Dalle ore 17.30

Luogo

Aula Seminari (terzo piano) - Dipartimento di Informatica, Università di Roma "La Sapienza"

Via Salaria, 113- 000198 Roma

Descrizione

Bitcoin and the blockchain technology is a rather new concept and it has attracted much interest from the industry and the academia since its introduction in 2009. In this seminar we will provide the technical basis for understanding Bitcoin and the blockchain technology in general, and show how the blockchain works and how it keep consensus among all the involved parties. We briefly discuss mining strategies and attacks, as well as anonymity and privacy in the blockchain.

L'evento si svolgerà in lingua inglese

Relatore: Dr. Bernardo Magri

Dottorando presso il Dipartimento di Informatica, Università di Roma "La Sapienza"

Per registrarsi all'evento, collegarsi al seguente link:

Il numero dei posti disponibili è limitato.